We zijn in LA aangekomen

5 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het verlate verslag van de eerste dag;

Vrijdag 05.15 gaat de wekker en ik (Jose) wil eigenlijk nog helemaal mijn bed niet uit. Maar we gaan naar Amerika. We zijn om 06.45 bij Dennis en Jessica in Hoofddorp, waar Dennis ons direct doorbrengt naar Schiphol. Op Schiphol checken we voor het eerst zelf in, even een gedoe met het scannen van het paspoort maar dan uiteindelijk komen onze boardingpassen eruit rollen. Gelukkig is de bagage inchecken een stuk makkelijker. Op naar de koffie en ik wil nog een taxfree luchtje van Valentina kopen. Het inchecken bij KLM verloopt vlekkeloos, zonder de bekende piepjes en moeilijkheden. Als we staan te wachten om aan boord te gaan zien we dat er twee splinternieuwe sportauto's ook ons vliegtuig ingeladen worden, heel apart, wat er moet er allemaal mee. Helaas hebben we wel een half uurtje vertraging maar om 10.30 stijgen we dan toch echt op. We vliegen voor het eerst met KLM en wat is dat geweldig , vriendelijk en behulpzaam personeel. Zelfs het vliegen van 11 uur is ons bijzonder meegevallen. Je wordt continue bezig gehouden met drinken, diversen maaltijden tussendoor een filmpje of een documentaire. En de vliegkousen welke ik nog even had meegenomen van het werk hebben hun werk goed gedaan. In het vliegtuig moesten we ook nog even een immigratieformulier invullen. Toch wel wat zenuwachtig lopen we dan op LA richting de douane. We hadden al veel gruwelverhalen gehoord waarbij je stevig ondervraagd wordt en zeker geen grapjes moest maken. Nu was de naam van deze douane beambte PANGPANG dus het lag op onze lippen hier toch een klein grapje over te maken. Toch maar even ingeslikt. Ook dat valt gelukkig allemaal mee en het was ook zo geregeld. Wel een afdrukje van iedere vinger en een digi foto van je gezicht, anders kom je het land niet in.

En dan nu op naar de koffer en met de bus naar de huurauto. Dit gaat ook allemaal soepel en ronde 13.00 uur plaatselijke tijd rijden we in onze grote Chevrolet naar ons eerste hotel. Daar aangekomen zou er een reispakket klaarliggen van onze reisagent maar die was er nog niet. Eind van de middag worden we dan toch op de kamer gebeld dat het pakket is aangekomen en halen dit op.

Inmiddels hebben we de spullen op de kamer gedropt en besluiten we eerst maar even een Wallmart winkel op te zoeken voor een koelbox en de eerste boodschapjes. Gelukkig is Erwin erg handig met de tomtom dus hebben we die zo gevonden. Hier zien we als eerste twee dingen, dat de meeste Amerikanen echt dik zijn maar ook zo ontzettend aardig  en behulpzaam !! Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. Sommige moeten echt bij  de deur van de winkel worden afgezet anders halen ze de ingang niet eens. Nadat we flink ingeslagen hebben gaan we weer richting Hotel. Aan de overkant van het hotel zien we dan een oldtimershow en zijn daar maar even gaan kijken inmiddels zijn we qua tijd al behoorlijk de weg kwijt dus moesten we nu eerst onze eerste hamburger maar scoren. Nu nog even een paar uurtjes wakker blijven en zijn we om 19.30 plaatselijke tijd inmiddels al 26 uur op weg. Nog even volhouden en zullen het morgen zien hoe fris we zijn...

Datum :

1. Marcel:
    Het feest kan beginnen
  2. Natascha:
    7 september 2014
    Gelukkig zijn jullie langs pang pang gekomen! Dus het is echt zo dat die Amerikanen zo dik zijn.. Nah ja dan voelen jullie je dus super slank
  3. Lauran & Gea:
    7 september 2014
    Leuk om te lezen. Geniet van jullie reis!
  4. Theo:
    7 september 2014
    Mooi dat alles goed gegaan is. Nu genieten maar!
  5. Nicole en Rein:
    7 september 2014
    laat de foto's maar doorkomen.
    geniet