Venice en de stranden van Santa Monica

6 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nou afgelopen nacht lagen we beide om 3 uur klaarwakker in bed. Uiteindelijk toch wel weer in slaap gevallen tot 8 uur en toen er maar uit, wassen en ontbijten. Op naar Santa Monica Beach. In plaats van de snelweg namen we de mooie kustweg. Naast ons hotel ligt de plaats Hermosa wat er geweldig uitziet en waar we later nog even moeten eten met veel mexicaanse invloeden. Ziet er prachtig uit ! We besluiten in Santa Monica een fiets te huren om in ieder geval naar Venice te fietsen. Het kunstenaarsdorp en dat is het inderdaad. Allemaal zelf gemaakte kraampjes met schilderijen, droomvangers muziek en ook hele bijzondere excentrieke mensen en toch ook veel zwervers. Ook veel politie op de been die sommige venters zonder licentie per direct wegsturen. Helaas ook een kraampje waar ik leuke houten horloges zie waarvan ik nog eentje wilde kopen, twee agenten erbij en weg is ie.. Met al die politie en de baywatch achtige figuren op het strand lijkt het net of we in een amerikaanse film zijn beland. Zo herkenbaar allemaal.

De huurfietsen zijn niet de fietsen die wij kennen dus zijn we blij dat we deze naar 2 uur weer kunnen inleveren. Lopend gaan we hierna naar het Palisades Park waar je erg mooi uitkijkt over SM Beach. Waar het erg rustig is en dat op zaterdag. Dat is bij ons wel anders..

Natuurlijk moeten we hier ook de Third Street Promenade zien maar dan is het ook net weer of we in Nederland zijn. Wat een winkels. Nemen natuurlijk nog wel even een kijkje (Erwin) in de Apple store en bij Nike....

S avonds lopen we dan naar Joe's Crabhouse oooh nee er staan allemaal mensen buiten te wachten het is er erg druk. Blijkt een gewild restaurant en we worden op een wachtlijst geplaatst en na een half uurtje wachten is er een tafel voor ons. Alles wat er op de kaart staat heeft met Crab te maken. Gezien de grote van de porties besluiten we ongepelde garnalen (Kleinste portie) en een schaal met op verschillen wijze gemaakte Crab en natuurlijk krijg je daar frites en toch ook nog een bakje koolsalade bij. Ze gaan de goede kant op. En natuurlijk een flesje wit uit California erbij.

Echt super lekker gegeten met veel erg veel knoflook maar dat hebben we beide gehad.

En dan nu nu slapen.

1. Lucienne:
    7 september 2014
    Leuk om te lezen, klinkt goed, enne die Apple en Nike store.... Hebben die nog extra omzet gedraaid?
  2. Anjali:
    7 september 2014
    Helemaal niet meer aan toegekomen jullie een fijne vakantie te wensen. Bij deze dan alsnog! Het begin klinkt in ieder geval goed, ben benieuwd naar t vervolg...