Van LA tot San Francisco

8 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Maandag 8 september 2014

Vandaag verlaten we Los Angeles en gaan via Highway 1 de kustweg naar SAN Luis Obispo.
Eenmaal op weg blijkt de tomtom niet de kustweg te nemen maar de 110 highway. En zoals dat altijd bij ons gaat gemopper in de auto want jij, hebt en jij hebt........De reis begon dus erg gezellig. Gelukkig is dit ook altijd weer zo voorbij. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het eerste stuk van de kustweg vind tegenvallen. Heb wel eens mooiere kustlijnen gezien. Opeens zien we bij een University wel honderden Amerikaanse vlaggen in het gras staan heel apart om te zien. Zie foto en dit is een klein gedeelte.
We stoppen bij het plaatsje Santa Barbara een  Spaans achting aandoend stadje wat erg toeristisch is. In ons boek lees ik over Solvang een stadje wat in .......gesticht is door Deense immigranten. Het stadje doet nu nog Deens aan met huizen zoals in Denemarken, windmolens en zelfs de Zeemeermin hebben ze. Een ontzettend leuk dorp en je waant je even niet in Amerika maar in Europa. Daar kopen we meteen maar brood voor morgenochtend. Dat is één van de weinige dingen die duur zijn (€ 3,00) in Amerika en wijn (rond € 5,00 per glas ) in het restaurant. Nu moeten we snel verder want het loopt al tegen 17:30 en we moeten nog wel ruim een uur rijden. We gaan nu de bergen in oren knappen open en dicht zo'n hoogteverschil is er. We rijden door de aardbeienvelden en de wijnranken door. Dus hier komt de Californische wijn vandaan. Om de tientallen kilometers staat er een bord met daarop de aanduiding hoe hoog het gevaar voor bosbranden is. High en dat zie je ook wel het is kurkdroog de grond. We zijn bij ons tweede hotel aangekomen De Apple Farm. Heel druk met allerlei snuisterijen, bloemen tierelantijntjes. Maar een zeer hartelijk ontvangst. We krijgen twee koeken mee gebakken uit eigen bakkerij. Ja commercieel gezien ziet het er goed uit. Het restaurant heeft ook veel home made dus we besluiten maar hier te gaan eten. We besluiten beide de Apple farm burger te nemen super goed en dat met een Californisch Chardonnay erbij. TopNu nog even de reis van morgen doornemen dit om wat er vanochtend gebeurde te voorkomen

1. Rita:
    10 september 2014
    Wow, wat een mooie plaatjes. Genieten hoor. Drink een lekker glaasje van je collega.s uit zeist.
  2. Theo:
    11 september 2014
    de APPLE FARM? Erwin zal wel blij zijn dat hij nu eens kan zien hoe die i-artikelen groeien. :-)