Van LA tot San Francisco (Deel 2)

9 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

9 september 2014

We zijn vanochtend vroeg opgestaan we moeten namelijk 375 km rijden en het schijnt ook een erg mooie kustweg te zijn waar natuurlijk verschillende stops bij komen.
We nemen een koffie to go mee uit het hotel en dat samen met de zelfgebakken koeken die we nog hadden van het hotel (Top), en natuurlijk weer het nodige ijs in de koelbox. En wat zijn die koeken lekker zeg....als we dat geweten hadden hadden we er een stel gekocht helaas nu zijn we te laat. We besluiten de tomtom van stad naar stad in te stellen samen met de kaart van Dennis en Jessica gaat dit goed en zo blijven we op de highway 1. Na een paar kilometer komen we aan in Morro Bay in dit plaatsje ligt een grote rock in het water met daarbij zeeleeuwen en zeeolifanten. Wij in Amersfoort hebben de kei en hier hebben ze een rock en zoals het in Amerika hoort deze is GROOT. De zeeleeuwen en zeeolifanten horen we al van verre wat een geluid maken die beesten zeg en stinken doen ze ook. En toch maken we er foto's en een film van want het blijft toch leuk. De kustweg wordt nu toch echt mooier als het eerste stuk. Soms met duinen dat het lijkt of je op Terschelling bent en dan weer ruig met bergen en steile kliffen. De kleurverschillen zijn per kilometer enorm, dan weer geel, dan weer groen, witte rotsen en dan weer rood. Heel apart... We naderen de Big Sur het mooiste stuk van de kustweg volgens zeggen en we beamen dat volmondig zelden zo'n mooie kustlijn gezien. Onderweg zien we tijdens een stop heel ver weg een kolonie walvissen. Zelfs van veraf zie je wat een grote staart die walvissen hebben. Op de foto zijn ze bijna niet te zien dus Erwin pakt de filmcamera er maar bij. Toch wel handig want hierop kan je ze een beetje zien zie film. Op internet heb ik gelezen dat in het Julia Pfeiffer Burns State park een McWay Falls is een waterval die uitmondt in de grote oceaan. Nu zijn wij watervallen gewend dus deze viel een beetje tegen erg klein watervalletje maar wel met een mooie baai erbij zie foto. Carmel by the Sea is een rijkeluis stad wat dat ook zo uitstraalt. Snel doorheen rijden vonden wij. We besluiten de 17 Miles drive te doen dit is een rond route van Pebble beach naar  Pacific Grove. Dit is een 27 km lange route die in handen is van de Pebble Beach Corporation. Je volgt een rode stippellijn en komt dan langs schitterende huizen, golfbanen, hoge cypersbomen en vergezichten over de oceaan. Er liggen daar ook zeeleeuwen, zeehonden allerlei vogels en eekhoorns. Inmiddels is het tegen vijfen dus besluiten we de highway 110 te volgen en achteraf maar goed ook want vlakbij SAN Francisco komen we gigantisch in de file en doen er dus twee keer zo lang over. Aangekomen bij het hotel blijken er alleen nog kamers te zijn met 2 double bed en geen kingsize bed nou die dan maar dan krijgen we ook nog de parkeerkosten die giga blijken te zijn 45 dollar (€ 35) per nacht kosten maar ja je moet je auto toch ergens kwijt. Nu eerst maar wat eten en nog het reisverslag maken. Er zijn al wat nieuwe foto's toegevoegd er volgen er nog veel meer.. NU ECHT eerst naar San Francisco !!

1. Theo:
    11 september 2014
    Mooie verhalen en leuk om te volgen wat jullie mee maken. Dank daar voor.
  2. Barbara:
    19 september 2014
    Wat een mooi verhaal. Door de roerige tijden thuis, niet eerder mijn link geactiveerd en dat is gewoon jammer, want het is zo leuk om te lezen! Net of we erbij zijn. Way to go