Death Valley (Dag 2)

16 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

16 september 2014

Vandaag op naar Las Vegas met een toeristische route. Eerst gaan we in Death Valley de Badwater road rijden. Vroeg op pad want het wordt weer een warme dag en we willen ook nog een wandeling maken. Aangeraden wordt om dat voor 10 uur te doen. De Golden Canyon trail is 3 km lang dus te doen. Het is nog geeneens half negen maar wij beginnen toch na een tijdje het warm te krijgen en er gaat weer veel water doorheen. Het is wel prachtig hier om te lopen de bergen lijken net of ze uit houtvezels zijn opgebouwd met af en toe heel smalle spleten er tussen. Er wordt gezegd dat je in Death Valley 4 liter water per persoon moet drinken nou daar kom je wel aan toe. De volgende stop is Devil's Golf Course een ongeplaveide weg (hobbelen dus) leidt naar een door grote door wind en regen geërodeerde zoutvlakte vol met zoutholtes en zoutpilaren. De naam kreeg het om dat volgens zeggen alleen de duivel op deze kriegelig van opzet zijnde vlakte kan golfen. Als je net als wij op een zeer warme dag er staan kun je een metaalachtig geluid horen. Dit komt doordat de zout pinakels krimpen en uitzetten. We komen nu op een 14,4 lange eenrichtingsweg genaamd Artist's Drive. Een weg waar in we rotsen zien met verschillende unieke kleuren van rood, geel, roze, groen en paars. Dit is ontstaan door het oxidatieproces van verschillende soorten metalen. Dit leidt naar een uitzichtpunt " Artist's Palette" de naam zegt het al alle kleuren zijn hier duidelijk zichtbaar. Een stuk van Death Valley dat fantastisch, kleurrijk en genieten is. Landschap met een bijzondere aanblik. Badwater is een grote zoutvlakte wat in tegenstelling tot Devil's Golf Course vlak is. Dit zijn vlakte's die 94 meter onder zeespiegel liggen.  Als je hierop loopt voelt het " drapperig " aan. We rijden via de toeristische route met vergezichten vol met mooie, grillige rotspartijen waarbij je af en toe zeker ook door de gele kleur lijkt of het duinen van zand zijn maar het zijn toch echt keiharde rotsen. En dan doemt opeens in de dorre woestijn een paar hoge gebouwen in de verte op. Ja, de Strip van Las Vegas zie je van verre zeker, het Stratosphere hotel met een panoramatoren van 383 meter hoog. Kan je als je wil aan de buitenkant in een stoeltje zitten en dan al draaiend kun je Las Vegas van hoge hoogte bekijken. Ik heb dit even niet gedaan! Als je Las Vegas binnenkomt weet je niet waar je moet kijken, wat een hotels met allerlei grote items erom heen gebouwd van het Vrijheidsbeeld tot aan levensgrote sfinx, de leeuw van MGM studio, giga groot in het goud. Ons hotel ligt aan het begin van de strip. Het Luxor hotel is een pyramide van donker glas gebouwd. Zo'n  groot hotel/ casino hebben wij nog nooit geslapen of überhaupt gezien. Je verdwaalt gewoon. Onze bagage wordt nu door een echte bellman op een trolley gezet en we krijgen een nummer waar we naartoe kunnen bellen als we op de kamer zijn. Eerst maar inchecken dan. Er zijn +/- 15 incheck balie's en toch staan we nog wel even te wachten. Maar na uitleg hoe bij de kamer te komen en dan nog 3x fout lopen zijn we dan toch in Las Vegas. Even opfrissen en dan naar de Strip. Wat een hotels zeg de één nog mooier en gekker dan de ander. Gondels die in het strip/hotel varen. Achtbanen door een hotel je kan het niet zo gek bedenken of het is hier. Het ene nog luxer als het andere. In het Cosmopolitan hotel hangt een levensgrote kroonluchter, een volledig in glinsterende stenen auto. Een levensgrote naaldhakschoen met natuurlijk ook hier weer allerlei glinstering eraan. In de meeste hotels met casino zie je danseressen zeer schaars gekleed de bezoekers entertainen met dansjes. Het is denken wij ook niet over te brengen, je moet dit zelf ervaren hebben. Als het donker is wordt het nog meer een fantasie wereld allemaal, duizenden lichtjes die aan/ uit gaan, watervallen, fonteinen en muziek keihard en overal mooie shows. Van vulkanen die vuur spuwen tot aan hoog opspuitende fonteinen. Alleen is de show bij het Bellagio hotel (fontein) afgelast door de harde wind. Gelukkig hebben we morgenavond ook nog. Dit was wederom een zeer lange dag, moe maar nog vol van alles proberen we te gaan slapen. (met een draaiende piepende airco).