LAS VEGAS

17 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

17 september 2014

Vandaag is het shopping day. We gaan met de bus die stopt vlakbij ons hotel. Mooi makkelijk alleen komen we er achter dat je in de bus geen kaartjes kunt kopen. Dan duurt zo'n ritje naar de outlet best lang kan ik je vertellen. Als we uitstappen zien we een ticketautomaat dus gelijk maar kaartjes halen. Een dagkaart want va willen we vandaag ook naar het oude Vegas. En nu shoppen........ te beginnen in de Nike shop. Daar kan ik het wel vinden zeker een paar hemd shirtjes , die had ik nog niet voor het hardlopen/spinnen voor 15 dollar (€ 12). Erwin kan het hier moeilijker vinden maar maakt dat zeker goed in de volgende winkels van Calvin Klein en O'Neill. Ik koop een rugzak want het blijkt met je gewone tas door de woestijn/ bergen lopen is niet handig. En Erwin alles alleen laten dragen wordt ook wat zwaar. Bij Starbucks koffie drinken even onze app checken want in het hotel hebben we nu geen wifi. Dit is niet mogelijk horen we doordat het als een pyramide gebouwd is. En dan weer verder shoppen wat een winkels hier zeg. We lopen en kopen wat af. Een nieuwe zonnebril voor mij van  Fossil. Blijkt dat ik als ik deze gekocht heb bij de mannenafdeling stond. Ruilen dus maar en wat blijkt dit model is nog goedkoper ook. Staat goed hé? Einde van de middag gaan we eerst terug naar het hotel om alles af te leveren douchen en dan met de bus naar Fermontstreet (het oude Vegas). Normaal een stukje van een half uur in de spits van Las Vegas 1 1/2 uur met een hoop getoeter. Je ziet dat er nog veel wordt bijgebouwd net na de Strip daarna rijdt je door het echte downtown. Opeens doemen de flikkerende lichten weer op en zit je op Fermonstreet. Hier zie je de oude stijl jaren zestig flikkerende lichten. Cowboy's, cocktail glas, schaars geklede vrouwen en de oude borden met allerlei info erop die je uit films wel kent. Prachtig om te zien en de sfeer is veel relaxter als op de strip. Er is daar een restaurant dat heet " Heart Attack Grill" als je boven de 350 lbs weegt (Zo'n 160 kilo) dan eet je gratis. Daar komen we samen nog niet aan dus wij lopen maar door. De Weegschaal staat buiten en dan zie je dus verschillende mensen die gratis gaan eten ongelooflijk. Mega hamburgers hebben ze daar. Wij zijn er maar tegenover gaan eten. Het gekke is dat de Champagne op de kaart goedkoper is dan witte wijn dus dronk ik heerlijke Champagne en Erwin had alvast het "Oktoberfest" bier. Erg lekker gezien de twee pullen die weggedronken werden. Terug met de bus blijkt een drama te zijn overvol en met scheldende mensen als de chauffeur de deur niet wil openen. We stappen uit bij het Bellagio hotel, nu wel voor de fonteinen show?? Het is erg druk maar we hebben nog een plekje, redelijk in het begin maar ja dat is niet anders. De show begint gelijk en is in onze ogen een stuk korter als dat we op de film van Dennis en Jessica hebben gezien. Maar zeker wel mooi om met eigen ogen te zien. En nu gaan we ook nog gokken want dat hoort er toch wel bij als je hier bent. We proberen zo'n fruitautomaat maar daar begrijpen we niets van dan maar op naar de roulette dat kennen we tenminste (als de beste...). We wisselen zestig dollar bij de croupier en krijgen de blauwe kleur als fiches. De coupier legt uit dat je per ronde 10 dollar in zet. Dus per ronde 10 fiches Erwin 5 en ik 5. De eerste ronde winnen we gelijk al wat, de tweede ook maar dan verandert onze coupier en krijgen we een chagrijn die zegt dat maar één persoon met de blauwe kleur mag spelen. We verliezen en ruilen onze blauwe fiches in voor geld fiches. We leveren ze in bij de cassier en krijgen 43 dollar terug.Hij feliciteert ons met  ons gewonnen geld. Maakt hij natuurlijk weinig mee. Hebben we toch voor 17 dollar even leuk gespeeld. Inmiddels is het één uur dus op naar bed. Morgen weer vroeg op en door richting Zion.

1. Barbara:
    19 september 2014
    Shoppen is natuurlijk altijd goed! Ik kocht op mijn 18e mijn eerste Nike gympies in Amerika. Trots dat ik was!

Wat een verhaal van dat restaurant. Al moet ik zeggen dat ik aardig op weg ben naar de 160 kg. Ze kunnen deze mensen beter een salade aanbieden!!!