Rustdag en op weg naar Blythe

24 september 2014 - Blythe, California, Verenigde Staten

23 september 2014

1 dag rust !!Heerlijk tot half negen geslapen. Een rustdag we lopen nog wel even naar de Walmart, 1,8 km want Erwin z'n mountain trail mix is op (heerlijke USA mix met m&m 's) super lekker en echt Amerikaans !! We kopen daar ook een fles Margarita. Met volle tassen lopen we toch weer terugwaarts. Wat een geweldige winkel die Walmart. Bij terugkomst gaan we nar het zwembad beetje lezen, zwemmen en zonnebaden. Prachtig zwembad wel veel bomen maar heerlijk rustig. Het is hier een aangenaam temperatuurtje van zo'n 25 graden. Morgen gaan we naar Blythe en daar is het weer rond de 40++ graden. 'S avonds bij het eten heb ik een rups in mijn salade ik hoef gelijk niet meer. Neem nu maar een soepje en dit is een heerlijk zelfgemaakte groentesoep. In de hotelkamer drinken we denken we een margarita maar deze smaakt heel anders dan bij onze mexicaanse vrienden. Na op de fles gekeken te hebben blijkt er nog tequila bij te moeten. Dit morgen dan maar kopen want zo is het wel erg zoet en Erwin dacht een lekker slaapmutsje te hebben. Niet dus. Dit was een super dag zo tussen al die drukke dagen.

24 september 2014

Vandaag rijden we van Flagstaff naar Blythe. Ongeveer twee en een half uur rijden. De weg is één rechte lijn met erg weinig variatie. PrachtigIn het begin zit je nog van ohhh en ah wat een grote hoge cactussen maar als je die twee en een half uur alleen maar ziet met droge grond erom heen ben je er toch wel snel klaar mee. Ik José ben dan ook blij dat ik een heel stuk rijden kan vandaag. Als we bij de grens komen van Arizona naar Californië is er daadwerkelijk een grenspost. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Heel apart binnen één land een grenspost tussen twee staten. De mannen kijken amerikaans boos. Ook veel controles en politie op de been dus we houden ons zoals gewoonlijk strikt aan de snelheid. Onderweg stoppen we nog even in Quartzsite. Hier blijken in de winter zo'n 1 miljoen amerikanen uit de kouder gelegen streken neer te strijken in Caravans en campers terwijl hier nu maar 2300 mensen leven. We zien inderdaad de gigantische velden waar nu zo af en toe een kampeerder of bewoner staat en stellen ons voor hoe dit in de winter is. Het is hier inmiddels bloedheet en we drinken bij de Mac in de airco een kop koffie en hebben via de app (altijd wifi) even contact met Ellen en Arie over de situatie met mijn ouders. In Blythe aangekomen is onze hotelkamer al heerlijk koel van de de airco. Het is hier inmiddels ruim 40 graden en het voelt buiten behooooorlijk warm maar nooit vochtig zoals in Nederland met dit soort temperaturen. We willen kijken of we de Colorado rivier van dichterbij kunnen zien, deze loopt hier vlak langs. Het blijkt dat in Arizona de benzineprijs 3,39 dollar is en hier in Californië 3,96 dollar voor 1 gallon (bijna 4 liter) dus gaan we toch even weer richting Arizona. Onderweg naar de Colorado rivier komen we langs een op zich staande trailer met daarvoor drie houten kruizen. Mijn fantasie gaat natuurlijk gelijk op hol zouden daar echt drie mensen liggen? Heel bizar om te zien. Het is echt 1 familie op een groot "woonwagenkamp" zoals wij het kennen. Er staat nog wel "Keep out" bij de poort dus maken snel een foto en draaien weer om. Bij de Colorado rivier vinden wij in ieder geval op dit stuk dat het er niet zo aangenaam ruikt. Snel wat foto's en dan de auto in met airco terug naar het hotel en kijken wat we morgen willen gaan zien in Joshua Tree park. Allebei denken we dat de foto op de cd van U2, the Joshua Tree is genomen in dit park. Helaas het schijnt dat deze bij Death Valley is genomen en lezen dat deze boom inmiddels is doodgegaan. Weer een illusie armer scheelt morgen wel een hoop zoekwerk!! We lopen 's avonds nog even naar buiten op zoek naar onze tequila maar belanden uiteindelijk bij Starbucks voor een heerlijk bakje koffie met iets lekkers......

1. Lucienne:
    25 september 2014
    Het zit er al weer bijna op, jammer zeg, was zo leuk om te lezen hoe het daar is en hoe jullie het ervaren, geniet nog een paar dagen en tot snel in de nl herfst, groetjes Lucienne ( en Marcel natuurlijk)
  2. Boudewijn:
    25 september 2014
    Na het wifiloze Cuba en het verwerken van een jetlag zojuist alle reisverslagen gelezen en natuurlijk plaatjes gekeken. WOW!!! Adembenemend mooi, wat een fantastische ervaringen. Leuk dat het zo afwisselend is met supersteden en de grandioos mooie natuur. Echt genoten van jullie reis (ben jaloers) en José, jij hebt schrijftalent! Jullie zien er goed uit....en dat na al die hamburgers ;-) Geniet nog samen van jullie droomreis.
    Bye bye uit Vathorst van Greet (en Ploppie)
  3. Anjali:
    25 september 2014
    We genieten nog steeds van jullie verhalen! Dat gevoel bij de canyon is wel herkenbaar. Vakantie zit er weer bijna op, vergeet niet om in de buurt van palm springs naar de outlet mall te gaan om nog de koffer te vullen voor de reis terug gaat
  4. Ellen:
    25 september 2014
    Blijft leuk om jullie zo te volgen en mee te genieten van jullie verslagen en mooie foto,s tot gauw x
  5. Barbara:
    25 september 2014
    Hi there, weer zin heerlijk verhaal. Ik miste een verslag, maar kreeg er vandaag een van twee dagen.

Lekker zo'n salade plus. Zojuist met Pieter expeditie robinson gekeken waar de eetproef aan de orde was! Je had mee kunnen doen