Op weg naar Yosemite National Park

12 september 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vrijdag 12 september 2014

We hebben een "rapid checkout" bij het hotel in SF, wat betekent dat we de rekening onder onze deur geschoven hebben gekregen in een envelop met daarop dat deze inmiddels al is afgeschreven met onze creditcard. De hotelkamer sleutel kunnen we achter laten op de kamer. Supersnel dus. We rijden nog even naar de zes victoriaanse huizen uit de serie Full House in het noorden van SF. We hebben geluk want parkeren kunnen we bijna voor de deur. Het is toch wel apart hoor zes huizen in dezelfde stijl maar wel verschillende kleuren en één huis daarnaast echt heel afwijkend. Vervolgens rijden we naar Sonora 144 Miles (230 km). We rijden SAN Francisco uit over de behoorlijk nieuwe Bay bridge, deze lijkt toch ook wel op de Golden Gate Bridge alleen is deze zilverkleurig en 2x4 rijbanen breed. Onderweg is het landschap afwisselend met olijfbomen, wijnranken en erg droge grond. Waar je ook kijkt heuvels met gele verdorde planten, cactussen en erg uitgedroogde bomen. We zien toch ook wel (echt ,ja het wordt saai) maar net als op tv uit de Cowboy films van die ranches met wit geschilderde planken hekken er omheen. Waar de koeien staan te grazen op droge grond of liggen in de weinige schaduw van een uitgedroogde boom. Als we Sonora binnen rijden is het inmiddels al een tijd 40 graden celcius (100 graden fahrenheit). Gelukkig hebben we dan toch weer airco in de auto. Onze kamer is nog niet klaar dus we drinken koffie in het restaurant welke bij ons hotel hoort. Als we naar 20 minuten opstappen hoeven we de koffie niet af te rekenen en zijn de mensen hier ook bijzonder aardig. Terwijl je hier ook nog elke keer een refill krijgt. Onze kamer is klaar en is op de tweede etage. Het hotel is twee hoog en wij zitten aan een buitengallerij. Weer net als in de series en O zo herkenbaar. Dit specifieke soort hotels kennen ze toch echt niet in Europa. We besluiten er een rustige middag van te maken en vast wat te gaan lezen over Yosemite park en een route uit te stippelen. Vroeg slapen vanavond want morgen vroeg op, we zitten zo'n twee uur rijden van Yosemite Park.